Over ons

 

REDDIN – Management & Organisational Development – is een internationale organisatie van management-consultants en trainers. Sinds de start in 1974 in New Brunswick Canada heeft de organisatie zich uitgebreid in een groot aantal landen. Het was de oprichter professor dr. William James (Bill) Reddin, die als hoogleraar aan de universiteit van New Brunswick, Canada, de befaamde “3-D Management Theorie” ontwikkelde. In deze theorie maakte hij inzichtelijk hoe de effectiviteit van managers en organisaties tot stand komt. Bill Reddin en zijn groep management consultants testten dit model vele jaren, tot zij er volledig zeker van waren dat de beschrijving van effectiviteit overeen kwam met de werkelijkheid. Daarna werd een methode ontwikkeld om de effectiviteit van managers en organisaties te verbeteren. Deze “Reddin Methode” is sindsdien met veel succes wereldwijd toegepast in talloze ondernemingen.

 

Eind jaren ’70 startte Reddin in Nederland vanuit een pand aan de Herengracht in Amsterdam. Eén van de eerste grote ondernemingen die gebruik maakte van de diensten van Reddin was vanaf 1979 de AMRO bank, waarvan het toenmalige hoofdkantoor gevestigd was tegenover het kantoor van Reddin. Alle managers van de bank maakten kennis met de Reddin technologie. De leden van de Raad van Bestuur, de Regio Managers en de leden van de 77 District Managementteams volgden een zesdaags seminar, gevolgd door een tweetal tweedaagse traningsdagen waarin de implementatie plaatsvond. 

De kantoordirecteuren en overige managers kregen dit in hun opleidingspakket eveneens aangereikt. 

Andere grote ondernemingen volgden waaronder Siemens, Friesland Campina, TNO, KPN, DSM, KLM en vele anderen.

Ook van middelgrote en keine en ondernemingen mag Reddin zich een gewaardeerd partner noemen als expert in management- en organisatieontwkkeling.

 

Over Bill Reddin
Prof. Dr. William James Reddin (Bill, 1930-1999) wordt beschouwd als een van de meest vooraanstaande gedragswetenschappers uit de tweede helft van de twintigste eeuw. Hij ontwikkelde de befaamde 3-D Management Theorie en werd daarmee de grondlegger van de alombekende theorie over Situationeel Management.

Na een MBA aan de Harvard Business School, deed hij een promotie onderzoek aan de Massachusetts Institute of Technology (MIT). Later werd hij hoogleraar en decaan aan de University of New Brunswick Business School in Canada.

In 1974 verliet hij de universiteit om zijn actiegerichte theorieen in de praktijk te brengen en zette zijn eigen training- en adviesbureau op.

Lees meer over Bill Reddin

 

Over Hein Hendriksen

Hein Hendriksen maakte kennis met Reddin toen hij op 1 januari1980 in dienst trad bij de AMRO bank als management trainer en vele jaren samen met andere managementtrainers de Reddin trainingen voor de bank verzorgde. Nadat hij een aantal jaren als Hoofd Opleidingen voor de bank had gewerkt en nog een aantal jaren als Manager Human Resource Development and Training bij een grote international computer maatschappij (Digital Equipment) , nam hij in 1993 de Reddin Nederland organisatie over en in 2010 Reddin International Ltd. Op 22 juli 2021 werd hij opgevolg door zijn dochter Petra Hendriksen en door Gilles van Bercum die samen het bedrijf voortzetten en verder uitbouwen.